skip to Main Content
Kuidas Tehisintellekt Muudab Mänguelamust?

Kuidas tehisintellekt muudab mänguelamust?

Kui mõelda veel kümme aastat või rohkem tagasi, siis tehisintellekt oli vaid tuleviku unistus. Videomängudes aga tähendas see seda, et vastane oskas vaid vasakule ja paremale liikuda ning tulistada. Tänaseks on kogu tehisintellekti maailm suuresti muutunud ning sellest on saanud märkamatult osa pea kõigi igapäevaelust ühel või teisel viisil. Näiteks mängud ei ole enam lihtsalt “programmeeritud”, vaid need on ka võimelised õppima. Mängud kohanduvad, analüüsivad ning reageerivad mängija käitumisele.

Tehisintellekt ehk moodsa nimega AI on väga suurelt muutnud seda, kuidas inimesed mängivad ning kuidas mängud on võimelised mängijast aru saama. Tänaseks on leitud ühes uuringus, et umbes 45% mänguarendajatest juba kasutab tehisintellekti protseduurilise sisu loomiseks mängude arendamisel. Sealjuures, tehisintellekti kasutamine ei piirdu ainult videomängudega, vaid seda kasutatakse igasuguste teenuste personaalsemaks muutmisel.

Samad tehnoloogiad on jõudnud lisaks kõigele muule ka kasiino- ja iGamingu valdkonda, kus tehisintellekti kasutatakse, et muuta mängukogemus turvalisemaks ning personaalsemaks. Kui varasemalt pidi mängija kohanema mänguga, siis nüüd on vastupidi ning mäng hakkab kohanema mängijaga. Lisaks, üha enam on turule jõudnud ka tehisintellekti poolt loodud mänge. Millised on aga täpsemad viisid, kuidas tehisintellekt muudab ning kujundab mängude maailma ja mängukogemust?

Kuidas AI kujundab mängukogemust iGamingu valdkonnas?

Tehisintellektist räägitakse tihti videomängude kontekstis, kuid tegelikkuses on sama tehnoloogia liikunud ka teistesse valdkondadesse, sealjuures ka kasiinode valdkonda. Kuigi iGamingu valdkonnas on mängu fookus vähe teistsugune, kuna keskmes on panused, tõenäosused ja raha, on tehisintellekti kasutamise eesmärk sarnane: kujundada mängukogemus turvalisemaks, paremaks ja õiglasemaks.

Tehisintellekti kasutatakse ka juba väga paljudes kasiinodes ja siinkohal mitte ainult moodsates välismaa kasiinodes. Ka kohalikud Eesti kasiinod on tehnoloogiaga juba kursis ning pakuvad suurel hulgal isikupärastatud ning turvalist mängukogemust. Muidugi leiab Eesti litsentsiga kasiinode hulgast ka mitmeid turvalisi välismaa kasiinosid, kuid ka Eesti kasiinod on tehisintellekti omaks võtnud.

Tehisintellekt või mitte, aga kes soovib sel aastal siiski veel raha säästa, võib-olla ei peaks kasiinode poole vaatama. Tegemist on ometi meelelahutusega ja meelelahutus maksab. Kui aga pakub huvi, kuidas tehisintellekt on kasutusel kasiinodes, siis võib ju külastada. Tänaseks, tehisintellekt on tulnud selleks, et jääda. On leitud, et umbes 65% kasiinooperaatoritest kasutas juba 2023. aastal tehisintellektipõhiseid teadmisi mängijate käitumise kohta. Kuidas aga tehisintellekti kasutamine kasiinodes toimub?

Personaalseks muudetud mänguelamus:

  • Tehisintellekti kasutatakse selleks, et õppida mängijate eelistusi.
  • Näiteks, kui mängijale meeldivad kindla tempo või stiiliga slotimängud, siis tehisintellekt õpib selle ära ning edaspidi soovitab sarnaseid mänge.

Turvaline mängimine ja sealjuures ka ausa mängu põhimõtted:

  • Tehisintellekti algoritmid suudavad leida üles mängija jaoks ebatavalised panustamismustrid, mille abil tuvastatakse pettuseid ning isegi roboteid, kes üritavad süsteemi ära kasutada või võõra konto alt mängida.
  • Tehisintellekti abil saavad mängijad tegutseda keskkonnas, mis on oluliselt läbipaistvam ja usaldusväärsem kui varasemalt.

Vastutustundlik mängimine:

  • Tehisintellekti kasutatakse võimalike sõltuvusmärkide leidmisel.
  • Näiteks kui süsteem näeb, et mängija kulutab järjest rohkem, teeb tihedamini panuseid või on aktiivne mängija jaoks ebatavalisel kellaajal, võib tehisintellekt anda pehme hoiatuse või soovitada mängijale võtta paus.

Mänguline kogemus:

  • Tehisintellekti abil on kasiinomängude maailma toodud ka sellist interaktiivsust, mis meenutab üha enam videomänge.
  • Näiteks reaalaja kasiinomängud, kus mängijad saavad päriselt suhelda diilerite ja kaasmängijatega.

Kõik sellised näited toovad aga kasiinomängude maailma oluliselt lähemale sellele, mida juba videomängudes on näha. See on elamus, mis kohandub, kuulab ja reageerib vastavalt mängija eelistustele.

Tehisintellektist on saanud justkui mängumaailma “aju”

Kui vaadata tänapäeva populaarseid ja suuri mänge nagu The Last of Us Part III, Red Dead Redemption 2, No Man’s Sky või FIFA, siis nende kõigi ühiseks jooneks on see, et nad tunduvad justkui nad oleksid elavad. Neid mänge mängides tundub, et mäng justkui elaks oma elu ja samas kohaneks sellele, mida mängija järgmiseks teha valib.

Neis mängudes on tehisintellekt justkui nähtamatu aju, mis muudab selle virtuaalse mängumaailma orgaanilisemaks ning iseseisvalt toimivaks. Mängus olevad vastased ei käitu kõik ühtemoodi, sest nad õpivad mängijate mängustrateegiast ja püüavad sellega kohanduda ning mängijat järgmises olukorras üle kavaldada.

Väga põnevaks teeb aga mängu see, kui mäng ise jälgib mängija otsuseid ja emotsioone selleks, et muuta mängu järgmine osa, etapp või tase veelgi pingelisemaks või hoopis rahulikumaks. Näiteks Sõrmuste Isanda filmide fännidele loodud mängus Middle-earth: Shadow of Mordor tutvustati sellist uut süsteemi nagu Nemesis System (vihavaenlase süsteem), kus mängija vastased mäletavad, mida mängija tegi. Näiteks kui varem mängija võitis vaenlasi, siis tulid nad hiljem mängus tagasi, aga seekord veelgi uhkemalt, tugevamalt ning kättemaksu himustades.

Tänu tehisintellektile on mängimine muutunud rohkem emotsionaalsemaks ja personaalsemaks. Enam ei tunne mängijad, et “mängivad tuima arvuti vastu”, vaid pigem tunnevad, et on osa millestki elavast, loogiliselt vastu reageerivast ja isemõtlevast. See pole aga vaid ilus jutt. Nimelt uuringutes on leitud, et 68% mängijatest leiab, et tehisintellekt tõesti parandab mängukogemust oluliselt.

Tehisintellekt on muutnud mängumaailma elavamaks

Selge on see, et tehisintellekt on suutnud mängude maailma muuta rohkem kui ükski teine tehnoloogia viimase paarikümne aasta jooksul. Tänaseks on tehisintellekt viinud mängude maailma sellisesse etappi, kus mängud ei ole enam paigalseisvad ja ei pea enam tuimalt arvuti vastu mängima. Mängud on võimelised arenema koos mängijatega, vahet siis pole, kas tegemist on strateegilise videomänguga, kasiinomängudega või mõne fantaasiamänguga.

Tänaseks on tehisintellektist saanud justkui nähtamatu kaaslane, kes jälgib, analüüsib ja õpib mängijate käitumist ning muudab mängukogemuse vastavalt mängija eelistustele isikupäraseks ning justkui eluliseks. Samas tuletab selline areng ka meelde, et iga põnev tehnoloogiline samm toob kaasa ka vastutuse, mis tähendab aususe, turvalisuse ja tasakaalu tagamist. See pole koht, kust tehisintellekti kasutada teistele liiga tegemiseks.

Üks on aga kindel: tulevikus loodud mängud ei ole enam lihtsalt meelelahutus, vaid need on põnevad interaktiivsed maailmad, kus mängija ei ole enam pelgalt vaataja, vaid on looja.

Back To Top